Tuesday, January 5, 2010

Team Perahu Perak

PASUKAN MUSUH

BELUM MENDAYUNG LAGI DAH PENAT...HUHUHU...


DAH MUNTAH HIJAU...


PAPA YOP MEMIKIRKAN SESUATU...TAKTIKAL


SAFETY FIRST


REGANGKANLAH OTOT ANDA SEBELUM IA REGANG SENDIRI...

PEMUDA HARAPAN BANGSA




BANYAK PERKARA YANG DIBUALKAN BAGI MENGHILANGKAN STRESS


SALAH SATU BUKTI STRESS SEBELUM BERTANDING....


TSHIRT PASUKAN YANG DI SPONSOR OLEH....


HUHUHU.....


ADA KENAL INI SAPA??? INI LA COACH PASUKAN UNTUK TAHUN 2009
NAMANYA TERPAKSA DIRAHSIAKAN BAGI TUJUAN KESELAMATAN.


BAD



PAPA YOP



DERAMAN




SUPARJOE





THE ONE




ARJUNA



MAT RAPI





SESUMPAH





PEZAL





MAWI



TALADIN




ZAM


SOPI




ABU




OTAI LABU KUBUNG





OTAI TELOK ANSON




PENDEKAR KUNDOR
































2010 telah tiba. Persiapan untuk Pasukan Perahu bagi menyertai pertandingan lumba Perahu Perak sempena Hari Ulang Tahun Keputeraan Kebawah Duli Sultan Perak perlu dilakukan dari awal. Ini perlu bagi mengelakkan pelbagai permasalahan yang tidak di ingini berulang laku semula. Bukan niat mencari kesalahan & kelemahan orang lain tetapi inilah hakikatnya saban tahun yang berlaku dalam pasukan. Persiapan awal adalah lebih baik bagi memantapkan pasukan. Belajar dan jadikan iktibar dari apa yang telah dilalui pada masa-masa yang lalu. Menang atau kalah adat bertanding.





















Dari aspek pemilihan ahli pasukan perlu dilakukan dari sekarang. Pemilihan ahli yang betul-betul layak dan boleh memberi 100% komitmen terhadap pasukan adalah keutamaan. Ahli Pendayung didalam perahu adalah "ENJIN" kepada perahu tersebut.








































Pengurusan pasukan yang baik juga memainkan peranan penting bagi membentuk satu pasukan yang kuat dan jitu. Jurulatih yang berpengalaman dan berpengatahuan yang mendalam dalam sukan ini amatlah perlu bagi menurunkan segala kepakaran mahupun "skill' yang tertentu bagi membawa kejayaan kepada sesebuah pasukan....





















DAN YANG TERAMAT PENTING IALAH ANGGOTA PASUKAN YANG BERSATU HATI, SATU KEPALA, SATU KEMUDI , SATU TEKONG, FOKUS, KERJASAMA & SETIA KAWAN ADALAH PENENTU KEPADA KEJAYAAN PASUKAN TERSEBUT.





















ADAKAH BARISAN PENGURUSAN, JURULATIH & TEAM PENDAYUNG 2009 AKAN DIKEKALKAN ??? ATAU AKAN ADAKAH PEMBAHARUAN DALAM PASUKAN YANG DILAKUKAN?

No comments:

Post a Comment